Časté dotazy
Proč prodávat či pronajímat nemovitost prostřednictvím realitní kanceláře?
Zkuste si nejdříve odpovědět na několik otázek
- Máte přehled o cenách nemovitostí nebo je budete pracně získávat?
- Máte čas podávat inzeráty,v tisku, publikovat je na realitních serverech, platit jejich publikaci a věnovat se zájemcům o koupi při prohlídkách?
- Jste si jisti, že dokážete připravit bezpečnou kupní smlouvu, která bude obsahovat všechny
náležitosti nebo budete hledat právní pomoc? - Víte jak bezpečně předat kupní cenu a nemovitost?
- Umíte vyřešit daňové aspekty prodeje nemovitosti?
Možná až nyní jste si uvědomili, že jde o časově i finančně náročnou transakci, která sebou nese i jistá rizika.
Jaké doklady budu potřebovat k prodeji či pronájmu nemovitosti?
- doklady o vlastnictví (kupní smlouva, darovací smlouva, rozhodnutí o dědictví, kolaudační rozhodnutí, apod.)
- aktuální výpis z katastru nemovitostí
- digitální snímek z katastrální mapy
- znalecký posudek, pokud je k dispozici
Kolik procent činí daň z nabytí nemovitostí, kdy musí být odevzdané daňové přiznání na FÚ a jaké jsou povinné přílohy, jaký je termín splatnosti této daně?
Zákon o zrušení 4% daně z nabytí nemovitostí vyšel ve Sb. zák. pod zák. č. 386/2020 Sb. a je účinný od 26.9.2020. Vládní návrh zákona ruší daň z nabytí nemovitých věcí , a to se zpětným účinkem. Daň již nezaplatí nikdo, komu byl proveden vklad do katastru nejpozději v prosinci 2019.
Návrh dále upravuje s účinností od 1.1.2021 prodloužení časového testu pro příjmy z prodeje nemovitých věcí neurčených k vlastnímu bydlení z 5 na 10 let. U vlastního bydlení pak zůstává časový test 2 roky.